Łukasz Patrzyk
e-mail: patrzyk@um.gorlice.pl
Krzysztof Kamiński
e-mail: k.kaminski@um.gorlice.pl
pokój nr 216
tel. 18 35 51 226
Do podstawowych zadań Biura Informatyki należy prowadzenie całokształtu spraw związanych z informatyzacją Urzędu Miejskiego w Gorlicach, a w szczególności:
1. Nadzór nad pracą zintegrowanego systemu informatycznego w Urzędzie Miejskim:
1) analiza potrzeb oraz planowanie rozwoju oprogramowania,
2) zakup i wdrażanie oprogramowania:
a) przygotowywanie wraz z komórkami merytorycznymi opisu przedmiotu zamówienia będącego częścią SIWZ,
b) nadzorowanie szkoleń związanych z wdrażaniem oprogramowania,
c) monitorowanie zgodności realizacji usług i dostaw z warunkami umowy,
3) nadzór nad eksploatacją oprogramowania:
a) zarządzanie dostępem do oprogramowania,
b) wsparcie użytkowników w zakresie eksploatacji,
c) koordynacja i nadzór nad modyfikacjami wykonywanymi przez firmy zewnętrzne,
d) dbałość o spójność przetwarzanych danych,
2. Administrowanie serwerami i bazami danych Urzędu Miejskiego, w tym przydzielanie i odbieranie praw dostępu do zbiorów na wniosek kierownika odpowiedniej komórki organizacyjnej urzędu.
3. Administrowanie siecią teleinformatyczną:
1) utrzymanie i rozwój lokalnej sieci komputerowej (LAN) obejmujące okablowanie strukturalne budynków Urzędu oraz urządzenia zapewniające prawidłowe funkcjonowanie sieci,
2) zarządzanie dostępem do Internetu.
4. Zapewnienie ochrony zasobów informacyjnych znajdujących się w sieci Urzędu Miejskiego:
1) nadzór nad stosowaniem w Urzędzie Polityki Bezpieczeństwa,
2) konfigurowanie i administrowanie oprogramowaniem systemowym i siecią komputerową w stopniu umożliwiającym zabezpieczenie danych osobowych i innych danych podlegających ochronie przed nieupoważnionym dostępem,
3) archiwizacja danych systemów komputerowych działających w urzędzie,
4) wykonywanie zadań „administratora bezpieczeństwa informacji”,
5. Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej we współpracy z Biurem Informacji i Promocji,
6. Planowanie i zakup sprzętu komputerowego.
1) analiza potrzeb we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu,
2) przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia będącego częścią SIWZ,
3) monitorowanie zgodności realizacji usług i dostaw z warunkami umowy.
7. Nadzór nad eksploatacją sprzętu komputerowego:
1) utrzymanie ciągłości pracy stacji roboczych:
a) instalacja i konfiguracja stacji roboczych, urządzeń peryferyjnych, oprogramowania biurowego oraz poczty elektronicznej,
b) udzielania pomocy w problemach związanych z eksploatacją stacji roboczych, urządzeń peryferyjnych, w tym naprawy bieżące,
c) przyjmowanie oraz prowadzenie ewidencji zgłoszeń awarii sprzętu komputerowego i oprogramowania,
2) monitorowanie funkcjonowania systemów informatycznych, identyfikacja występujących problemów i podejmowanie działań zaradczych,
3) koordynacja współpracy w zakresie wymiany informacji między poszczególnymi komórkami Urzędu.
8. Nadzór nad wykonywaniem usług gwarancyjnych oraz serwisu pogwarancyjnego sprzętu komputerowego oraz urządzeń peryferyjnych.
9. Prowadzenie ewidencji sprzętu i oprogramowania zgodnie z obowiązującymi przepisami,
10. aktualizacja BIP – u Urzędu oraz strony internetowej Urzędu w zakresie zadań Biura.
Pracownicy Biura podlegają bezpośrednio Sekretarzowi Miasta.